Skibotn

24 juni 2016 - Storfjord, Noorwegen

Vanmorgen hebben we buiten gezeten in de zon die ons plekje lekker verwarmde. Even een ontbijt klaar maken en dan langzaam afzakken naar beneden. Er is nog genoeg te zien onderweg. We komen ogen te kort, zon en dreigende wolken wisselen elkaar om de haverklap af. Terwijl een vader zijn dochtertje met dunne hemdjes aan leert vissen rijden we een tunnel door van 400meter en zitten ineens in de koude regen wat bijna sneeuw is.
Van hoog naar laag van sneeuwhoogte tot fjord het is hier schitterend. De domper van de dag was dat ik op een parkeerplaats in de mensenshit stapte, en dat kan stinken. Tip ... dus blijf op de paden bij een parkeerplaats.

In skibotn hebben we maar eens een betaalde plaats besproken om van alle voorzieningen gebruik te kunnen maken. Maar met de camper van Citycampers.nl bij je eigenlijk geheel voorzienend. De locatie is top, maar staan op de haven ook en dat kost niets. We hebben een wandeling gemaakt door het natuurgebied en het dorpje. Wat is Noorwegen mooi!

De Noren gaan erg goed om met de natuur en nemen verantwoord deel hieraan. Alles wordt ondernomen in de natuur en niets blijft achter (neem dan ook aan dat de shit waar ik in stapte vast van een Duitser moet zijn geweest). Het vrijheids gevoel dat ze hier hebben is een groot goed. O ja bij een groter dorpje hebben even bij een bakker gezeten kijken naar de way off live. De jeeps, quads 6wd , offroad motoren en allerlij vreemde bos en blubber gemotoriseerde voertuigen komen voorbij.
De Noren blijven ons verbazen, even als de toeristen met campers die ze overal neer zetten om te overnachten.

Vervelen doen we niet even de wandelstokken indraaien en uitrusten. Ik denk dat als het 24 uur is nog ff ga wandelen of lang uit ga liggen in de klapstoel kijken naar de niet ondergaande zon in een fjorden decor.

Groetjes

1. Rob de Monnink:
    24 juni 2016
    Mooi verhaal, maar die Duutsers bijven ook een vies volkje!
  2. Ceres:
    24 juni 2016
    Hoi luitjes! Fijn dat jullie het naar jullie zij hebben.

Bah pap, wat zocht je daar? Dass ist scheisse!

Mooie foto's hoor!

Xx J&C
  3. Trijntje en jan grootemarsink:
    25 juni 2016
    Was een scheit plekkie!
  4. Babeth Boonstra-Helder:
    25 juni 2016
    Prachtige foto's en verhalen! Ik krijg spontaan zin in Noorwegen....