Ranarp

11 juli 2016 - Båstad, Zweden

Vandaag vertrokken uit Moss (N) nabij de camperplaats is alles aanwezig.  Rema 1000 supermarkt, slager, vishandel, afhaalmenu's en een paar leuke restaurantjes. De file waar we van de snelweg tot aan haven van Moss instonden was gisteren ontstaan door de ferry, maar vanmorgen waren de straten leeg. Je moet er maar instaan en dat terwijl de ferry bijna gereed is om te vertrekken.

De snelweg van Moss tot Gőteborg is erg saai  het enigste positieve was dat we een eland hebben gezien met een groot gewei. Na Gőteborg wordt het er ook niet spectaculairder op. We zijn verwend met de mooie panorama's van wat we onderweg allemaal hebben gezien. Båstad (S) is ons volgende doel een leuk stadje met een promenade en een camperplaats nabij. Uitgerekend is er het Swedish open dus deze plek kunnen we vergeten. In Torvok een klein vissersdorpje heerst op de parkeerplaats tussen het campervolk verwarring. Een Elektrazuil voor 4 campers, maar hoe wat en waar, wel niet staan of parkeerticket. Wij besluiten allemaal inclusief de Zweden het mooie dorpje maar te verlaten. Middels een app komen we uit in Ranarp een plaatsje in een natuurgebied aan zee. Hoe we dit hebben kunnen vinden is ons nog steeds een raadsel. Bij een klein jachthaventje met een zandstrand staan we met 6 campers bij elkaar. De zon schijnt nu volop en de zee is grillig Denemarken is zichtbaar aan de horizon. We wandelen even en kijken  hoe hier een gigantische vlieger wordt opgelaten . Een lokal vertelt ons dat als we geluk hebben zeehonden kunnen spotten.

Hier kunnen we de zzzzzon in de zzzzzzee zzzzzzien zzzzzzakken .