Naam:
Reisverhalen:
Foto’s:
Video’s:

Over ons

Wij zijn Marianne en Alex en wij houden van reizen en dit wordt onze derde log.
Voor het eerst hebben we een doel bepaald namelijk de Noordkaap, maar eigenlijk is de reis ons doel en niet de bestemming.  We laten ons weer verrassen  wat we gaan tegenkomen.  De afgelopen jaren hebben we veel gevlogen en hebben onze tax wel even gehad. Dus 2016 gaan we met een camper door Scandinavië (Denemarken, Zweden en Noorwegen).

Over onze reis

Waar gaan we in 2016 naar toe,  het werd een nek aan nek race tussen Canada of Noorwegen. Zelf zat ik vaak te kijken op de site van WRC reizen, met mooie aanbiedingen VS, Canada en New Zealand. Een Camper wegbrengen in voor - of naseizoen of een roadtrip met een 4WD.  Spotten naar Beren, walvissen en orka's in Canada of the VS in Yellowstone met zijn bizons en geisers. Of een combi van beide.

Marianne had de Noordkaap op haar lijstje staan, daar droomde   zij van Lapland , fjorden, rendieren,   elanden of misschien wel  een beer of walvis. Voordeel is geen vlucht en jetlag, want
  Alex slaapt overal en Marianne kan niet lekker slapen tijdens een vlucht.

Wel weten we dat wij riezen met een gevoel van vrijheid erg leuk vinden. Geen standaard reisbureau of reis met dromen massa toeristen. Elke dag kunnen bepalen wat we willen en de plannen alla minute kunnen omgooien, om zo de reis aan te kunnen passen naar omstandigheden of onze wens. De lokale tips en die van andere reizigers bepalen mede de route of wat we willen gaan zien.

De keuze is gevallen op.
Het werd geen dobbelen we realiseerden ons dat Marianne in één jaar 14 keer had gevlogen en ik 12 keer, dus de keuze werd gemakkelijker. De dobbelstenen werden weggelegd en plannen werden gesmeed.  Orka's, walvissen, elanden, rendieren, en misschien met veel geluk een beer, rijdend door vlaktes met spiegelde meren en hoge bergen en fjorden ...............op naar de NordKapp met een Camper. Roadtripping door Zweden, Finland en Noorwegen via Duitsland en Denemarken.

NORDKAPP 2016

Vorige logs;

Bezochte landen

Wij hebben 27 landen (11%) bezocht:

België, Bosnië en Herzegovina, Denemarken, Duitsland, Finland, Frankrijk, Italië, Kroatië, Liechtenstein, Luxemburg, Monaco, Nederland, Nederlandse Antillen, Noorwegen, Oostenrijk, Portugal, Servië, Slovenië, Spanje, Tsjechië, Tunesië, Turkije, Vaticaanstad, Verenigd Koninkrijk, Verenigde Staten, Zweden, Zwitserland.