Senja

25 juni 2016 - Skaland, Noorwegen

Senja is vandaag ons doel het authentieke Noorwegen waar nog niet echt massa toerisme is. Onderweg zijn wij door Tromsø gereden deels over bruggen en deels ondergronds met rotondes.
Deze grootste stad boven de poolcirkel en studentenstad met 57.000 inwoners trekt ons minder. Wij hebben teslotte genoeg steden gezien afgelopen jaar.

Het was even wachten op de ferry 35 minuten maar het had ook vier uurtjes kunnen zijn, want vandaag varen ze vier keer. Het werkt allemaal super en alles lekker op zijn elven en dertigste. De overtocht duurde 45 minuten. Helaas is er motregen. Dus de witte strandjes zijn minder wit en puntige bergtoppen zijn gehuld in nevel en wolken. Met een beetje geluk zien we dit ook op de lofoten maar dan met mooier weer. De weg die we op Senja reden zijn smal en in de tunnels geld hetzelfde. Speciale inhaalhavens maakt de weg veilig en je komt haast niemand tegen.

Kijk maar op foto's daar zitten we in Skaland. Samen met een gifgroene camper van een dame uit Frankrijk die onze reis vaker vergezeld. We hebben even gewandeld op het strand om schelpen zoeken en ja hoor.... zeewater in de schoenen . bbbrrrr!! wat is dat koud water. Ik stop nu met typen op mijn smartphone.
Hey, komt daar de zon weer door? We hopen het want dan is het water hier groen en blauw net als op Curaçao.

Groetjes