Wonderfull life at Kattvik

12 juli 2016 - Båstad, Zweden

Vannacht stonden we met 9 campers aan zee. De rust heerst hier in het natuurgebied, maar werd om 24:00 en 01:30 u. verstoord door een paar keet schoppende jongeren die toeterend rondjes draaide en half hangend uit de auto Allah Akbar riepen. Ach ja zo heeft iedereen zijn verzetje. Minder leuk voor de camper uit Zweden met goed geïntegreerde  voormalige vluchtelingen uit Irak. Het jonge gezin heeft genoeg fanaten gezien in hun leven. Voor hun een reden om zo snel mogelijk te vertrekken en dat terwijl dit hun eerste vakantie was.

Toch heerst hier een enorme gastvrijheid en  behulpzame mensen, wat niet matched met bovenstaande. Båstad is een erg leuk stadje met authentieke gebouwen. De Swedish open in Båstad is een parade van zakenmensen, graag geziene mensen of willen worden gezien en golddiggers. Iedereen is aan het netwerken, de deals worden weer gemaakt onder genot van alle luxe. Observeren van deze mensen onder genot van een dobbelshot espresso is dan ook erg leuk. De camper staat bij de ICA winkel waar we mochten staan van het vriendelijke personeel. De hond van een café eigenaar is niet meer bij ons weg te slaan. In de camper zou hij graag zijn plekje wilen inrichten. Dus brengen we de hond maar weer terug. We gaan naar kattvik langs de kunst rijdend komen we aan op een klein haventje. De midsomer fest versiering wordt afgebroken. Voor ons is het een komen en gaan van lokale gezinnen die gaan zwemmen of krabjes vangen. Al generaties lang gaat dat zo. Blonde Zweden met nog blondere kindjes zijn met emmertjes druk bezig om met hun krabhengeltje, krabjes te vangen. Nee niet om te eten maar gewoon weer terug in de zee, zodat ze morgen weer gevangen kunnen worden,

Achter onze camper klinkt het als of we de Zweden kunnen verstaan het lijkt veel op Twents. "Kunne wi'lle mooi koffie drink'n"

Staan Ben en Giselle achter de camper met hun Zweedse vrienden. Ja een Bravia camper zie je niet zo vaak dus dat valt wel op. De aardige Zweedse vrienden Lisa en Mats zijn hier geboren en helpen ons om hier aan het haventje te mogen staan. We drinken samen koffie en wafels met een jam uit de noordelijke regio.  Gezellig om elkaar hier te treffen en dan afgelopen nacht nog geen 6 km van elkaar te hebben gestaan. Ze  vertrekken weer richting Båstad waar Lisa nieuwe kleding gaat kopen, omdat ze jam had gemorst. De creditkaart zal worden leeg getrokken wordt nog even gekscherend geroepen.

De zon laat zich goed zien vandaag en er heerst een gezellige drukte. De zwemmers nemen nu de overhand en de krabvangertjes pakken in. Een oudere stel komt met de mountainbike aanzetten ...springen in zee en gaan met twee minuten weer weg. What can life be wonderfull.

1. Anja dogger:
    12 juli 2016
    Wat hebben jullie een prachtige reis gehad. Ontzettend veel gezien en volop genoten. Wel vervelend dat je toch weer familie tegen komt :) Tsja als ze eenmaal weten waar koffie wordt gezet dan zijn ze niet weg te slaan.
  2. Anton en Linda:
    13 juli 2016
    Naar de datum en de huidige locatie te zien is de terugreis aanstaande. We hebben meegenoten van jullie reis en de prachtige verhalen er van. Goede thuisreis en tot een volgende blog.
    Groetjes
    Anton en Linda