Do like Swedish do ...easy.

12 juli 2016 - Båstad, Zweden

Het mag gezegd worden Zweden doen waar ze zin aan hebben en dat is niet leeftijd gebonden.
Uit de huizen komen ouderen met badjassen aan, ontdoen zich hiervan om een paar baantjes te zwemmen of gewoon een duik in zee te nemen. Afdrogen en weer naar huis. Of je nu 80 jaar bent of 4 jaar het maakt niet uit. Oma's, opa's  met of zonder kleinkinderen of jonge ouders met kinderen. Het is mooi om te zien en iedereen maakt geïnteresseerd een praatje.  Het is hier niet druk, gewoon een komen en gaan van een paar Zweden. Ze hebben voor ons een hengeltje gemaakt om krabben te vangen. Een wasknijpers met rvs bouten voor het gewicht en een stukje draad aan een stokje. Wij gebruiken salami en vangen binnen een half uur 13 stuks. De Zweden staan perplex, want normaal doen ze garnaaltjes aan de wasknijper. De krabben klampen zich vast aan de salami  en dan  gewoon ophalen. Ook een gigantische paling lust de salami, maar er mist een haakje..... want anders.......

Van een kersenboom die hier staat plukken we  een schaaltje vol heerlijk zoete donkere kersen. Die Onbespoten zijn. Deze vitaminen zijn nodig want ook ik neemt een duik in het water. Haha... wel heel langzaam ....... een moeder met kind gaat zonder blikken en blozen in zee. Dan kan ik natuurlijk niet achter blijven.
Koud?  nou dat viel best wel mee, toen ik eruit kwam voelde ik me kip lekker en warm. De oudjes hadden gelijk. Gauw even de douche slang uit het camper raampje en afspoelen maar.

In de emmer zaten nog de 13 krabben die we van twee e-biking  Zweden van de helling moeten laten lopen. In een mum van tijd rennen ze van de helling af richting de zee. De wedstrijd is gewonnen door de grootste krab. De zon liet zich vandaag goed zien dus een mooiere dag kun je, je niet wensen. Wees nou eens eerlijk ook al ben je 50, 70 of 80 iedereen wil graag kind zijn. Dus weg met de aangeprate leeftijddiscriminatie.