Vestralen

26 juni 2016 - Sortland, Noorwegen

Gisteren hebben we geschreven dat het rustig is op onze camper locatie, maar schijn bedriegt. Na een wandeling door het dorp wouden we nog even wat gaan drinken in de Pila bar kulterhus. We kwamen binnen, bij de ingangsdeur werden we even bekeken en  daarna stonden we midden in de repetitie van een bekende lokale popband die daar vanavond ging optreden.  Tja dat wordt een zware nacht, maar dat viel reuze mee. Drank is hier duur dus doorzakken is maar aan weinigen besteed. Gezellig is het daar wel ......  Vanmorgen werden we wakker gggiiieeuuw, gggiiieeuuw, gggiiieeuuw ......geen alarminstallatie (wat we eerst dachten, zit dat in de camper). Nee, algauw werd het duidelijk dat het meeuwen waren. Die op het dak van de camper liepen met tikkende pootjes.   Lekker zo om 4:15 uur daarna nog een paar keer omgedraaid en maar besloten om vroeg te vertrekken. Want we wouden immers met de Ferry naar Vestralen. We hadden tijd genoeg. De camper van Citycampers loopt op zijn gemak door de kronkelende wegen richting Gryllefjord. We kwamen als tweede aan bij de Ferry. De twee spraakzame Duitse Hamburgers (niet van Mc Donald)  zaten voor ons met een grote camper. Toch mochten we als eerste op de Ferry een vrolijke Ferry medewerker loodste ons naar de plek pal voor de ferry deur.  Na een vaart van 1:40 uur mochten we als eerste in Andenes aan wal gaan.
In Andenes is veel gesloten want het is zondag, alleen bij een kleine supermarkt konden we brood kopen en twee warme pizza punten. Nu we in Vestralen zijn beland karren we van uitzichtpunt naar uitzichtpunt witte stranden en vreemde bergpieken versieren de kunstlijn. Onderweg koffie zetten en uitkijkend op de Atlantische oceaan smaakt alles nog lekkerder. De zon maakt nu het landschap zo mooi dat we niet meer weten waar we moeten kijken. Noorwegen is een bijzonder mooi land met een eigen indentiteit. De Noor die we spraken in Zweden zei het al Norway is special.
Aangeland op een klein jachthaventje richten we de camperplaats in. Stroom aansluiten, douchen, de kleine was doen. De dagelijkse beslommeringen gaan ook op vakantie door. Even op de pier lopen waar een Zwitser zit te vissen The catch off the day is onbekend. Hij gaat vanavond googelen wat voor zeedier hij heeft gevangen, maar de grote vis wordt vanavond klaar gemaakt voor de bbq. Iedereen heeft hier een hengel als standaard uitrusting.
Stop nu met het verhaal want de koffie en koffiebroodjes staan klaar op de camping tafel in het zonnetje, maar het is wel fris geworden.

Tot morgen.