Geilo en Oslo voorbij.

10 juli 2016 - Moss, Noorwegen

De kachel gaat aan, de nacht was koud. We vertrekken richting Geilo wat een wintersport  plaats is. De wildere natuur achterlatend wordt het nu meer bebost en minder ruig. In Geilo nemen we een ontbijtmenu wat overigens erg lekker was. Highland is een luxueus hotel met een bakkerij. Alles ziet er prachtig uit en het brood is het beste wat we sinds tijden hebben gehad. Onderweg zien we bordjes staan met pas op eland. Lachend en bespottend geloven we dit niet meer. De vele waarschuwingsborden staan zelfs in bebouwing. Dat zal wel zijn om het verkeer af te laten remmen. Of de duvel er meespeelt uit het niets loopt ineens langs onze camper een eland. Ja dan kun je niet zo snel een foto maken met je mobiel. Maar Marianne is snel en weet nog net een foto te maken. Wauw wat gaaf ..... deze was wel kleiner dan die uit Zweden, maar toch.
In Torpo bekijken we nog even een stavkirke in de kerk ernaast is net een dienst.
De weg is zeer goed begaanbaar en Olso zijn we zo doorheen. Dit ook doordat alles ondergronds, dat is een uitkomst. Oslo doen we wel een keer via Ryanair ticket en dan voorbereid. In Moss staan we aan de kade op een plek die de Noorse campers beter kennen, dit werkt via de app van easypark. Maar er is een optie wij gooien een paar munten in de automaat om hier te staan. Op de ticket staat ook de code voor toegang tot de schone wc's en douche. Wel de douche goed op slot doen, want een Italiaanse wist de deur te openen. Tja dat kan gebeuren en de details zal ik jullie besparen.