2016 het Scandinavië jaar.
13 januari 2016 - Utrecht, Nederland
2016... Scandinavië jaar .
Het jaar 2016 is nog maar een paar weken oud en we gingen maar eens weer een keer naar de vakantiebeurs in Utrecht. Woensdag 13 januari rond 10 uur startte de Beurs het was al redelijk druk, dat was in 2013 wel anders. Het eerste uur kregen we gemakkelijk informatie, tips en trucs, maar naar mate de tijd verstreek werd het te druk. De beurs is toch iets meer voor de vakantieganger die een vaste locatie zoekt en een voorgekauwde vakanties wil. Daar waar dromen toeristen op elkaar geplakt bij elkaar zitten. Avontuurlijke reizen waren er wel, maar meer buiten Europa. Na drie uurtjes hadden we de beurs al wel gezien. Over de koppen lopen is niet ons ding.
Blij dat we eind 2015 bij http://www.citycampers.nl/ in Oldenzaal hebben geboekt. Een mooie camper met nieuw interieur en van alle gemakken voorzien. Na goede voorlichting van citycamper, wist Rob al snel wat we wilden ,het was geen ondoorzichtig verhaal duidelijke internetsite, duidelijke kosten, ff kijken in de diverse campers en met een gedegen advies welke camper het beste bij ons past.
Maar via hun site kun je ook wel boeken, ze zagen er allemaal compleet, goed en functioneel uit. Daar kan een vakantiebeurs niet tegen op.
Wat heeft de vakantiebeurs ons opgeleverd......een tafel vol met stapels folders waarvan 80 % zo de papierbak in kan, dus goed voor recycling. Een mooie gladde kaart van een Noorse standhouder, Scandinavië hangt al aan de wand, maar eerst moest de kaart van Noord Amerika er af om de nieuwe er op spannen. De prikkertjes worden weer geplaatst en de eerste zat in mijn vinger...aauuw.
Zo.... nu gauw kijken in de folders die we al hebben geschift, de route krijgt al vorm onze wandkaart wordt gevuld met prikkers en markers..
Hilsener,
Marianne en Alex

En nu, met de camper naar Noorwegen :-) ?
Zelf gekozen route, samengesteld naar eigen inzicht en van verhalen van anderen?
Onderweg foto's maken, (reis)verhalen schrijven en dan bloggen?
Helemaal jullie ding: Comfortabel uit èn thuis, zonder buren en bekenden, lekker op jullie zelf en stoppen bij een leuk kerkje, mooie waterval of als een rendier de straat over steekt.
Kunnen jullie wel wachten?
Of eerst ook nog eens een weekendje weg met de camper als voorpret?
Heel veel plezier en we volgen jullie graag.
Groetjes,
Rob, Elke en kids