E6

2 juli 2016 - Steinkjer, Noorwegen

Brønnøysund daar waar de boekjes NKF en ACSI door het Hollandse camper volk wordt geraadpleegd , discussies .... of dit wel een gratis plek is. Voor sommigen is dit een uitkomst middels een routeplanner, van ACSI naar ACSI plek te rijden. Maar dan zie je horden Hollanders op een kluit. Dat is niet ons ding. In het gratis boekje van de Noorse NAF staan veel meer echte top locaties. Maar het leukste is op de bonnefooi want er is immers alleman - recht. Torgatten slaan we over, maar rijdend op de rv 17 en een afslag naar een paar huisjes zie we het toch nog. Een gat in een berg waar een legende aan is verbonden. De route gaat nu van de rv 17 over op de E6, onze laatste ferry op de rv 17 zit er dus op . Het weer in het binnenland is bewolkt, maar toch nog erg aangenaam . We gaan nu een NAF camping zoeken met voorzieningen. De was moet worden gedaan. In Follingstua zetelen we ons neer. De wasmachine en droger draaien op volle toeren. Het beddengoed wordt verwisseld en de camper wordt heringericht voor de volgende twee weken. Ik maak het eten klaar in de gezamenlijke keuken, een keer wat anders . Het water waar we aan staan met de camper geeft een mooie spiegelende schittering. In dit meer is er een kans dat je elanden ziet, maar dat wordt denk ik moeilijk.

Ben en Giselle hebben de Noordkaap ook bereikt en wel met de hoge temperaturen meer dan 20 graden Celsius.... CHAMPAGNE! !!!

De camper heb ik even nagekeken op alle vloeistoffen en ook dat ziet er goed uit. De camping wordt langzaam aan drukker .