Lofoten

27 juni 2016 - Lofoten, Noorwegen

Onze mi fi router heeft weer bereik wij zaten namelijk op een uithoek op de Lofoten. De reis heeft ons via Solvaer naar de Lofoten gebracht. Via de E10 rijden wij richting Å een stad met een letter. Maar zo ver is het nog niet. De zij weggetjes van de E10 zijn zo mooi dat je denkt dat dit het paradijs moet zijn. We zien hier de ene witte baai naar de andere. Smaragd groen water met fjorden en zon. Zelfs Curaçao valt In de schaduw van de Lofoten. National Geographic benoemde dit gebied tot de mooiste van de wereld. Wij kunnen dit bevestigen, outdoor liefhebbers, natuur liefhebbers, sportfanaten iedereen komt hier aan zijn trekken. Het leuke is dat je via deze kleinere wegjes overal je camper kunt neerzetten. Op een locatie Hov zetten we de camper neer aan een wit strand. Nog nooit hebben wij zo'n wit strand gezien ook de Duitser die kort bij ons staat bevestigd dit. Volop zon lopend over een verlaten wit strand gelegen tussen de rotsen maken we een wandeling. Met de blote voeten door het koude water. Soms een verdwaalde toerist die rennend naar het water gaat om even zwemmen. Niet langer dan een paar minuten zwemmen want dat hou je niet vol. Een paard met amazone gaat te water.... eerst aftastend en later wil het paard er niet meer uit.  De bbq gaat aan en alles smaakt dan ineens veel lekkerder. Sprokkelend naar hout maak ik een stapel om even later aan te steken op het strand. Dat is er niet van gekomen. Het gaat iets te regenen tussen de zonnestralen door.  Leven is geen straf op de Lofoten, hoe de winter hier is weten we niet maar de foto's van de reisfolders spreekt boekdelen. De frisse zee lucht en de lekkere temperaturen maakt dat we lekker slapen.  ......